KARTA INFORMACYJNA DLA USŁUGI
Starostwo Powiatowe
Kopernika 8
37-300 Leżajsk
tel. (17) 240-45-00 fax 240-45-09 (patrz również pkt. 3)
www.starostwo.lezajsk.pl → jak załatwić sprawę
- NAZWA USŁUGI:
Wydawanie odpisu z rejestru kultury
- PODSTAWA PRAWNA:
- art. 14 ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 87),
- Rozporządzenie Ministra Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępnianiu rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r., poz. 189)
- art. 218 § 1 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 z późn. zm.).
- WYDZIAŁ ZAŁATWIAJĄCY SPRAWĘ I STANOWISKO:
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych, ul. M.C. Skłodowskiej 8
tel. (17) 240-45-63, fax 240-45-52
tel. (17) 240-45-63, fax 240-45-52
- WYMAGANE DOKUMENTY:
4.1 Pisemny wniosek o wydanie odpisu z rejestru instytucji kultury
(formularz wniosku do pobrania poniżej)
F– EZ.402/08-01
4.2 Dowód wniesienia opłaty skarbowej
- Odpis z rejestru instytucji kultury może być pełny lub skrócony:
- odpis pełny (zawiera treść wszystkich wpisów dokonywanych w księdze rejestrowej)
- odpis skrócony (zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w rejestrze)
- OPŁATY:
- Opłata skarbowa winna być dokonana w kasie Urzędu Miejskiego w Leżajsku ul. Rynek 1 albo na konto Urzędu Miejskiego nr 70 1090 2590 0000 0001 4488 9286
- 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej stronnicy wydanego odpisu
- SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Wydanie odpisu
- TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
14 dni od otrzymania wniosku
- TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie przysługuje
- INNE ISTOTNE INFORMACJE DLA INTERESANTÓW:
- Dane zawarte w rejestrze udostępnia się przez otwarty dostęp do zawartości rejestru lub wydanie odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej.
- Rejestr prowadzony jest w postaci elektronicznej, a otwarty dostęp do niego istnieje poprzez stronę www.bip.starostwo.lezajsk.pl -> Rejestry, ewidencje -> Rejestry w Wydziale Edukacji
- Odpis przesyła się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, na adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje się wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem odbioru.
- Odpis może zostać przesłany również w postaci dokumentu elektronicznego.
- Do wniosku o wydanie poświadczonego odpisu z rejestru lub księgi rejestrowej należy dołączyć dowód wpłaty z tytułu opłaty skarbowej.