Nieodzowną częścią marketingu terytorialnego jest identyfikacja wizualna, czyli podstawowe narzędzie służące kreowaniu wizerunku marki firmy lub instytucji. Termin ten określa m.in. ogół symboli stosowanych w celu uzyskania czytelnej oraz spójnej identyfikacji rynkowej i wyróżnienia jej spośród innych marek. W wyniku przeprowadzenia identyfikacji wizualnej powstaje zazwyczaj tzw. podstawowa księga znaku, czyli specjalna instrukcja obsługi logo marki, stworzona po to, by ułatwić prawidłowe użytkowanie go przez inne osoby bądź instytucje. W księdze znaku znajdują się ściśle określone parametry logo, takie jak kolorystyka, typografia, pole ochronne czy proporcje.
Od niedawna swoje księgi znaku posiada również Powiat Leżajski. W wyniku przeprowadzonej identyfikacji wizualnej powstały dwie księgi: księga znaku dla herbu i flagi Powiatu Leżajskiego oraz księga znaku dla logo „Ziemia Leżajska”.
Obie księgi znajdują się do pobrania na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Leżajsku (ścieżka: POWIAT -> Herb i logo -> Dołączone pliki). Gotowe pliki graficzne przedstawiające herb lub logo w odpowiednich parametrach znajdują się do pobrania w obu księgach znaku (księga znaku dla herbu i flagi: strony 4-10 lewy dolny róg, księga znaku dla logo: strony 4-6 lewy dolny róg).
Instytucje, inne samorządy bądź organizacje pozarządowe realizujące wydarzenia we współpracy z Powiatem Leżajskim są zobligowane do wykorzystania herbu Powiatu lub logo „Ziemia Leżajska” w taki sposób i w takich parametrach, jakie zawarte są w danej księdze znaku.
WIZERUNEK HERBU I FLAGI POWIATU LEŻAJSKIEGO ORAZ LOGO „ZIEMIA LEŻAJSKA” STANOWIĄ WŁASNOŚĆ POWIATU LEŻAJSKIEGO. WYKORZYSTANIE ICH BEZ ZGODY JEST BEZPRAWNE.
Informację zamieściła: Natalia Nowicka