Zamknij mobilną wersję WCAG

Polityka Jakości i Bezpieczeństwa Informacji

Polityka jakości i bezpieczeństwa informacji

 

Głównym celem działania Starostwa Powiatowego w Leżajsku jest świadczenie najwyższej usług administracyjnych przy użyciu rozwiązań informatycznych oraz obsługa ustalonych przepisami prawa zadań Zarządu Powiatu jako organu wykonawczego Powiatu Leżajskiego.

Dla realizacji celów stosujemy nowoczesny model zarządzania oparty na międzynarodowych standardach PN-EN ISO 9001:2015-10 oraz PN-EN ISO/IEC 27001:2023-08. Pozwalają one nam stale zapewniać bezpieczeństwo, poufność i dostępność, co ma kluczowe znaczenie dla utrzymania zgodności z przepisami prawa oraz wizerunku Starostwa wobec stron zainteresowanych.

Zakładane cele realizujemy z uwzględnieniem najlepszych praktyk administracyjnych, potrzeb i oczekiwań Klientów, kandydatów oraz dostawców. Działamy z poszanowaniem przepisów prawnych, biorąc pod uwagę kontekst działania Organizacji. W sposób ciągły identyfikujemy oraz monitorujemy zagrożenia i szanse, związane z realizacją naszych celów. Dzięki temu aktywnie zapobiegamy zmaterializowaniu się ryzyk, mogących wpłynąć na realizację celów. Najlepszym dowodem na dostarczanie usług odpowiedniej jakości i spełniających wymagania normy, są efekty i wysoki standard obsługi, pozytywnie ocenianie przez klientów i pracowników. Parametry związane z jakością i bezpieczeństwem są systematycznie monitorowane , a wdrażane rozwiązania weryfikowane pod kątem skuteczności w likwidowaniu zagrożeń lub podnoszeniu jakości. Dbamy o to, aby uzyskane wyniki były podstawą do dalszego doskonalenia naszych działań.

Zarząd Powiatu oraz wysoko wykwalifikowany i doświadczony zespół pracowników dokłada wszelkich starań, aby technologie informatyczne wykorzystywane do świadczenia usług administracyjnych spełniały oczekiwania stron zainteresowanych.

Zadeklarowaną politykę Zarząd Powiatu chce osiągać poprzez następujące cele:

Cele jakości i bezpieczeństwa informacji:

  • stałe podnoszenie kompetencji i świadomości pracowników,
  • systematyczne badanie satysfakcji swoich interesantów i jakości świadczonych usług,
  • współpraca z interesantami i innymi instytucjami na partnerskich dla obu strona zasadach,
  • promocja Powiatu Leżajskiego we współpracy z organizacjami samorządowymi, pozarządowymi i innymi instytucjami w Polsce oraz samorządami partnerskimi za granicą,
  • wykorzystanie technik i technologii informatycznych, zapewniających odpowiedni stopień bezpieczeństwa, ciągłości pracy, możliwości monitorowani i spełniających wymagania aby zapewnić: poufność, integralność i dostępność danych,
  • tworzenie bezpiecznego środowiska przetwarzania informacji w aspekcie ich atrybutów,
  • ciągłe doskonalenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością Bezpieczeństwa Informacji,
  • spełnianie wymagań prawnych, metod przechowywania informacji oraz stosowanie sprawdzonych metod technicznych i organizacyjnych, aby możliwie jak najlepiej zabezpieczyć powierzone nam informacje,
  • zapewnienie ciągłości działania, poprzez stałe doskonalenie zabezpieczeń przyjętych w Deklaracji Stosowania Zabezpieczeń, realizację planu postępowania z ryzykiem oraz stosowanie się do wdrożonych polityk i instrukcji bezpieczeństwa informacji.

Zarząd Powiatu wspiera wszelkie działania na rzecz jakości i bezpieczeństwa informacji. Postępuje zgodnie z wymaganiami prawnymi, kryteriami stron zainteresowanych i innymi regulacjami, zapewniając niezbędne zasoby i środki do ciągłego doskonalenia systemu.

Ustanowiona polityka jest zatwierdzona oraz zakomunikowana wszystkim pracownikom, współpracownikom i stronom zainteresowanym.

Leżajsk, dnia 24 stycznia 2025 r.

STAROSTA LEŻAJSKI

ZDZISŁAW LEŚKO

 

Załącznik do zarządzenia nr 6/2025 Starosty Leżajskiego z dnia 24 stycznia 2025 r.