Zamknij mobilną wersję WCAG

Starostwo Powiatowe w Leżajsku wprowadziło płatności bezgotówkowe za czynności administracyjne

13 grudnia 2024

  • Wydrukuj artykuł Wydrukuj artykuł
  • Udostępnij artykuł na FB Udostępnij artykuł na FB

Wyślij odnośnik

    Wyłonienie w postępowaniu przetargowym Banku CiTi Bank Handlowy na obsługę budżetu Powiatu Leżajskiego na kolejne 3 lata otworzyło drogę do najnowocześniejszych technologii obsługi i form płatności.

    Opłatomaty

    Po okresie przygotowawczym na stanowiskach pracy związanych z opłatami administracyjnymi pojawiły się opłatomaty, za pośrednictwem których można bezpośrednio przy załatwianiu sprawy dokonać opłaty elektronicznie w sposób podobny jak na telefonie komórkowym. Potwierdzenie opłaty, oprócz wysłania na wpisany adres mailowy, jest drukowane z opłatomatu (jak w kasie w sklepie).

    Płatność za pośrednictwem kodu QR

    Przy stanowisku pracy są ustawione tabliczki z kodem QR, po zeskanowaniu którego otwiera się na telefonie komórkowym strona dedykowana starostwu do opłat. Po wybraniu odpowiedniej komórki i rodzaju opłaty resztę czynności wykonujemy zgodnie z rubrykami. Potwierdzenie opłaty otrzymujemy na e-maila, a wydruku potwierdzenia dokonamy na miejscu przesyłając na adres mailowy wskazany na stanowisku pracy.

    Płatność za pomocą strony internetowej starostwa

    Otwierając odpowiednie okienko przechodzimy, jak za pomocą kodu QR, do strony dedykowanej starostwu do opłat i wybieramy komórkę oraz rodzaj opłaty.

    W starostwie, przy opłatomatach, są dostępne instrukcje obsługi, dodatkowo pomocą służą pracownicy starostwa. Będziemy także cyklicznie informować o tych formach za pośrednictwem Facebooka.

    Z płatnościami elektronicznymi mamy do czynienia na co dzień. Często widzimy w sklepach, jak osoby starsze płacą zbliżeniowo lub Blikiem. Dajemy taką możliwość także w starostwie.

    KK

    Informację zamieściła: Natalia Nowicka