KARTA INFORMACYJNA DLA USŁUGI
Starostwo Powiatowe
ul. Kopernika 8
37-300 Leżajsk
tel. (17) 240-45-00 fax 240-45-09 (patrz również pkt 3)
www.starostwo.lezajsk.pl → jak załatwić sprawę
1. NAZWA USŁUGI:
Wydanie decyzji dotyczącej oddania w trwały zarząd (wygaszenie trwałego zarządu).
2. PODSTAWA PRAWNA:
- art.43- 46 ustawy z 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami /t. j. Dz. U. z 2023r,. poz. 344 ze zm./,
- przepisy szczególne,
- art.104 ustawy z 14 czerwca 1960r. Kodeksu postępowania administracyjnego /t.j. Dz.U. z 2024r., poz. 572/,
- ustawa z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych /t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 1781/,
- ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej /t. j. Dz. U. z 2023r. poz. 21111/.
3. WYDZIAŁ ZAŁATWIAJĄCY SPRAWĘ:
Wydział Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, ul. Kopernika 8,
Stanowisko ds. geodezji i gospodarki nieruchomościami Skarbu Państwa i Powiatu,
Kontakt merytoryczny – tel. 17-2404513.
4. WYMAGANE DOKUMENTY:
Wniosek o oddanie w trwały zarząd (wygaszenie trwałego zarządu) (formularz F-GN.6844.21.01).
Załączniki:
- zgoda organu nadzorującego jednostkę ( w przypadku wygaszenia trwałego zarządu),
- upoważnienie udzielone pełnomocnikowi działającemu w imieniu strony.
5. OPŁATY:
Wydanie decyzji nie podlega opłacie skarbowej.
6. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Wydanie decyzji.
7. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego: załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
8. TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego ( mienie Powiatu), Wojewody Podkarpackiego (mienie Skarbu Państwa) za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 – stu dni od dnia jej doręczeni.
9. INNE ISTOTNE INFORMACJE DLA INTERESANTÓW:
ODDANIE NIERUCHOMOŚCI W TRWAŁY ZARZĄD: Nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa/Powiatu Leżajskiego mogą być oddawane w trwały zarząd państwowym jednostkom organizacyjnym/powiatowym jednostkom organizacyjnym dla wykonywania ich działalności statutowej.Trwały zarząd ustanawia się na czas nie oznaczony lub czas oznaczony. Z wnioskiem o ustanowienie trwałego zarządu występuje jednostka organizacyjna. Trwały zarząd na rzecz jednostki organizacyjnej ustanawia właściwy organ, w drodze decyzji. Objęcie nieruchomości w trwały zarząd następuje na podstawie protokołu zdawczo – odbiorczego.
WYGASZENIE TRWAŁEGO ZARZĄDU: Trwały zarząd wygasa z upływem okresu, na który został ustanowiony, albo na skutek wydania decyzji właściwego organu o jego wygaśnięciu.
Jednostka organizacyjna sprawująca trwały zarząd może zgłosić właściwemu organowi wniosek o wydanie decyzji o wygaśnięciu tego zarządu do całej nieruchomości lub jej części, jeżeli stała się dla niej zbędna. Złożenie wniosku powinno być poprzedzone uzyskaniem zgody organu nadzorującego jednostkę organizacyjną.
Właściwy organ wydaje decyzję o wygaśnięciu trwałego zarządu, na wniosek jednostki organizacyjnej, po uzyskaniu możliwości zagospodarowania nieruchomości, w ciągu 18 miesięcy od dnia złożenia wniosku, o którym mowa wyżej.
Wydanie nieruchomości następuje na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego.