KARTA INFORMACYJNA DLA USŁUGI
Starostwo Powiatowe
ul. Kopernika 8
37-300 Leżajsk
tel. (17) 240-45-00 fax 240-45-09 (patrz również pkt 3)
www.starostwo.lezajsk.pl → jak załatwić sprawę
1. NAZWA USŁUGI:
Wydawanie decyzji z zakresu ewidencji gruntów.
2. PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne /t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1752 ze zm. /.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego /t.j. Dz.U. z 2024r., poz. 572/.
- Ustawa z dnia 10 maja 2018r. – o ochronie danych osobowych /t. j. Dz. U. z 2019r. poz. 1781/.
- Akty wykonawcze.
3. WYDZIAŁ ZAŁATWIAJĄCY SPRAWĘ:
- Wydział Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami.
- Stanowisko ds. ewidencji gruntów i budynków.
Kontakt merytoryczny – obsługa poszczególnych gmin:
Miasto Leżajsk i Gmina Leżajsk – tel. 17-2404515,
Gmina Grodzisko Dolne i Gmina Kuryłówka – tel. 17-2404516,
Miasto i Gmina Nowa Sarzyna -tel. 17-2404514.
4. WYMAGANE DOKUMENTY:
(formularz do pobrania poniżej) – F-GN.6620.14.01 – Wniosek o wydanie decyzji z zakresu ewidencji gruntów.
5. OPŁATY:
Wydanie decyzji nie podlega opłacie skarbowej.
6. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Wydawanie decyzji z zakresu ewidencji gruntów.
7. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego: załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
8. TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Podkarpackiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Rzeszowie za pośrednictwem Starosty Leżajskiego w terminie 14 – stu dni od dnia jej doręczenia.
9. INNE ISTOTNE INFORMACJE DLA INTERESANTÓW: